Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Policji w Parczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony Komendy Powiatowej Policji w Parczewie.
Data publikacji strony internetowej: roku.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: roku.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Pomimo starań redaktorów serwisu, niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji.
- Nie wszystkie linki mają prawidłowo określony cel.
- Nie wszystkie zdjęcia / grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne.
- Nie wszystkie tabele mają odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły.
- Nie wszystkie pliki do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne.
- Nie wszystki filmy posiadają napisy i audiodeskrypcje.
- Ze względu na ograniczenia serwisu nie wszystkie elementy treści mogą być oznaczone znacznikiem lang.
- Ze względu na ograniczenia serwisu system oceny treści nie jest dostępny.
- Aplikacje typu "wirtualny spacer" nie są dostępne.
Treści nieobjęte przepisami
- Treści opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo.
- Na stronie mogą być zamieszczone treści, które nie zostały przez nas ani na naszą rzecz wytworzone.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: roku
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Nawigacja po głównym menu strony jest realizowana za pomocą klawiszy strzałek.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do sierż. sztab. Eweliny Semeniuk — na adres poczty elektronicznej rzecznik.kppparczew@lu.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 814 31 05.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Szczegółowe informacje na temat sposobu zgłaszania żądania znajdziesz na stronie Zapewnienie dostępności cyfrowej stron internetowych Komendy Powiatowej Policji w Parczewie.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Dowiedz się jak złożyć skargę w Komendzie Powiatowej Policji w Parczewie. Skargę możesz także wnieść do Prezesa Zarządu PFRON
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Parczewie — ul. Wojska Polskiego 4, Parczew
Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Parczewie, w której interesanci mogą załatwić sprawę znajduje się przy ulicy Wojska Polskiego 4, 21-200 Parczew. Siedziba oznaczona jest numerem oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Od 2017 roku budynek Komendy Powiatowej Policji w Parczewie jest po przeprowadzonym remoncie w ramach zaplanowanej termomodernizacji.
Do wejścia głównego prowadzą schody. Budynek nie jest wyposażony jest w podjazd dla wózków inwalidzkich.
W holu głównym, po lewej stronie od wejścia, znajdują się pomieszczenia dyżurnego wraz z usytuowanym punktem obsługi interesantów. Dyżurni oraz personel nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Odbierani są z holu i poruszają się po terenie komendy w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Komendy Powiatowej Policji (osoby wprowadzającej). Przejście z holu do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami z kontrolą dostępu, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim.
W Komendzie Powiatowej Policji w Parczewie przyjęto zasadę wykonywania czynności w pomieszczeniu na parterze budynku z udziałem niepełnosprawnych petentów, których niepełnosprawność uniemożliwia korzystanie ze schodów i dostanie się do pomieszczeń służbowych policjantów znajdujących się na wyższych kondygnacjach.
Do dalszych części obiektu prowadzą schody, w budynku nie ma windy. Budynek nie posiada toalety, która przystosowana jest do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
W budynku nie ma oznaczeń w Alfabecie Braille’a. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego on-line.
Połączenie z Policją za pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego on-line jest także możliwe poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza Polskiego Języka Migowego lub Systemu Językowo - Migowego on-line, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.
Na parkingu przed budynkiem komendy nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
Informacje dotyczące pomocy w załatwieniu sprawy dla osób posługujących się językiem migowym można znaleźć klikając w link: Informacja dla osób posługujących się językiem migowym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej siedziby podmiotu
Szczegółowy opis dostosowania komunikacyjno-informacyjnego naszej siedziby głównej.