Szczęśliwa wygrana w konkursie okazała się oszustwem!
66-latka z gminy Jabłoń otrzymała wiadomość od znajomej z linkiem i wiadomością o wygranej w konkursie sieci handlowej z wyposażeniem domu i wnętrz. Kobieta nic nie podejrzewając podała kody blik służące do pożyczki zapewniającej wypłatę wygranej w postaci bonu podarunkowego. Następnie podała kolejne dane służące do logowania w bankowości elektronicznej, w wyniku czego straciła prawie 2 000 złotych. Dopiero po weryfikacji korespondencji uświadomiła sobie, że tak właśnie działają oszuści, a jej czujność została uśpiona. Kobieta sprawę zgłosiła parczewskim mundurowym.
Wczoraj do dyżurnego jednostki zgłosiła się 66 – letnia mieszkanka gminy Jabłoń. W rozmowie z policjantami oświadczyła, że przy pomocy komunikatora społecznego skontaktowała się z nią znajoma. Kobieta zapewniała ją, że sama wygrała nagrodę w postaci bonu podarunkowego sieci handlowej z wyposażeniem domu i wnętrz oraz że 66-latka też jest jej laureatem poprzez oddanie głosu.
Rzekoma znajoma poprosiła pokrzywdzoną o podanie kodu blik zapewniającego wypłatę i realizację bonu. 66 – latka nic nie podejrzewając podała najpierw jeden kod, który niestety wygasł z uwagi na długi czas jego realizacji, więc podała kolejny w celu sfinalizowania transakcji. Okazało się jednak, że kody blik są niewystraczające więc podał również swoje dane do logowania w bankowości elektronicznej. W tym samym momencie zobaczyła komunikat, z którego wynikało, że zgromadzone na koncie środki zostały wyzerowane. W prowadzonej korespondencji z rzekomą znajomą stanowczo żądała zwrotu pieniędzy, jednak kontakt się urwał. Wtedy dopiero uświadomiła sobie, że został oszukana.
66 – latka przyznała także, że wie, iż rażąco naruszyła zasady bezpieczeństwa teleinformatycznego i bakowego. Ponadto słyszała o oszustwach i miała ich świadomość, jednak nie wie dlaczego tak postąpiła. Jej zawiadomienie ma charakter informacyjny i sama przyznaje, że jest winna zaistniałej sytuacji. Teraz wyjaśnieniem sprawy zajmą się parczewscy kryminalni.
Apelujemy o czujność oraz zachowanie ostrożności w kontaktach telefonicznych oraz mediach społecznościowych. Nasz choćby najmniejszy błąd może przyczynić się do utraty oszczędności życia!
sierżant sztabowy Ewelina Semeniuk